Lache Valentin - Modelist Istoric




Am avut norocul să descopăr pasiunea vieţii mele de tanăr, la 12 ani, cu prima vizită la Muzeul Militar Naţional din Bucureşti, şi am ştiut de atunci, cu prima machetă construită, ca vreau să devin Modelist Istoric. Modelismul ca stil de artă reprezintă construcţia în miniatură 3D a istoriei, prezentului şi chiar viitorului sau lumii în care trăim.
In anii de lucru, am dezvoltat în acest domeniu, specializarea de constructor de scenete istorice sau "Diorame" cum sunt numite în modelism. Pot fi comparate cu tabloul unui artist, diferenţa fiind, că sunt în 3D şi miniatură; construcţiile în miniatură înseamnă asamblare, vopsire şi ani de studiu istoric în detaliu, şi răbdare, multă răbdare.

1.     Ce îţi doreai să devii când erai copil?
Când eram copil nu prea aveam idee de ce aş vrea sa fiu când voi fi mare, această idee mi-am format-o când am descoperit modelismul în miniatură.
Atunci am ştiut că asta vreau să fiu, Modelist Istoric. Si asta am devenit; lucrez de plăcere şi pe comenzi pentru clienti. Orice altceva mai fac sau am făcut până acum, şcoala, diferite joburi, sunt secundare.

2. De ce faci ceea ce faci acum, ca artist?
Din pură plăcere şi pasiune pentru acest stil de artă şi pentru a impărtă şi această artă cu toată lumea.

3. Ce reprezintă pentru tine: ARTA?
Arta pentru mine este esenţa vieţii, este ceea ce ne identifică, unicitatea pe pamântul astă şi consider că este o parte extrem de importantă a vieţii şi a lumii, în toate formele ei.

4. Ce doreşti să laşi în urma ta generaţiilor ce vor urma?
Un număr cât mai mare de lucrări, de care oricine să se poată bucura, şi sper, un centru de modelism, primul de acest fel din ţară.

5. De ce crezi că atrage ARTA TA? Ce aduci, TU, nou în prezent prin ARTA TA?
Stilul unic. Oamenii au fost încantaţi de atenţia la detaliu, reprezentarea foarte reală a istoriei şi de felul unic de a realiza lucrările şi de a le pune în evidenţă.

6. Care îţi e motto-ul personal după care te ghidezi în viaţă?
"Un modelist vede o lume întreagă într-un centimetru pătrat."
"Ce facem în viaţă, lasă un ecou în eternitate."

Comentarii

Postări populare