Dana Andreea Nigrim - muzician


1. Ce îți doreai să devii când erai copil? De ce? Ce ai devenit acum? De ce?



Când eram copil nu cred că îmi doream ceva anume: îmi plăcea arta, dansam, cântam la pian și din voce, patinam și recitam poezii. - toate răsplătite cu premii sau doar imortalizate în fotografiile făcute de tata. Nu știu dacă m-am pronunțat vreodată, doar tata știu că spunea: nu știu ce o să fie, dar artistă sigur o să fie!
Ce am devenit până acum?
Cred că încă nu m-am oprit încă din a deveni. :)

2. De ce faci ceea ce faci acum, ca artist?

Cum fac mai multe lucruri, să nu mă plictisesc prea tare! Și, ca să nu mă simt  că mă închistez într-o categorie anume, poate, în care ar vrea unii să mă închidă.

3. Ce reprezintă pentru tine: ARTA?

Arta este o lume creată, o viziune la un moment dat.

4. Ce dorești să lași în urma ta generațiilor ce vor urma?

Nu știu dacă mă gândesc așa de departe, la generațiile următoare. Deocamdată sunt aici!

5. De ce crezi că atrage ARTA TA? Ce aduci, TU, nou în prezent prin ARTA TA? 

E puțin mult spus arta *mea*. Ca interpret, mă fac *luntre și punte* să traduc și să retransmit ce înțeleg din creația altor artiști. Pentru asta a trebuit să înțeleg mai multe lucruri: limbajul muzical și regulile lui, formarea ca artist și ca interpret, și a "uneltelor" proprii. Începând cu amândoi părinții, mai apoi am avut profesori foarte buni, care m-au îndrumat și m-au format într-un spirit analitic și lucid, evitând sentimentalismul și obligând întotdeauna comparația cu cei mai buni interpreți ai lumii.
Ce aduc în prezent prin ceea ce fac?
Cel puțin, în domeniuldirecției și pregătirii muzicale a cântăreților, mai ales când lucrez cu profesioniști, dar nu numai, încerc să îi fac să îmi înțeleagă viziunea mea a lucrărilor abordate, cu argumente care să-i facă să înțeleagă și tradiția, și regulile care trebuiesc respectate, cât și felul în care la momentul respectiv trebuie acționat pentru atingerea adevărului expresiv, pe care încerc să îi fac să îl întrezărească și să îl realizeze, cu mijloacele din momentul respectiv (care sunt și ele în evoluți, bineînțeles: voce, înțelegere muzicală).

6. Care îți e motto-ul personal după care te ghidezi în viață?

Da, am scris undeva într-unul din bloguri, cred: *Drumul e mai important decât destinația.*

7. Care sunt "lucrările" tale reprezentative?

Ici colo, "am avut momente bune|, cum spunea mama.

Comentarii

Postări populare